Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, με τίτλο «Μέτρα για την ισόρροπη εκπροσώπηση των φύλων σε θέσεις διευθυντικών στελεχών των εισηγμένων εταιρειών, των μη εισηγμένων ανωνύμων εταιρειών και των δημοσίων επιχειρήσεων – Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2381 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Νοεμβρίου 2022 – Ρυθμίσεις για την ενδυνάμωση των πιλοτικών προγραμμάτων για την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής».
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση:
Ποιο ζήτημα αντιμετωπίζει η αξιολογούμενη ρύθμιση;
Μέρη Β’ και Γ’ (άρθρα 4 έως 17)
Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις ενσωματώνεται στην ελληνική έννομη τάξη η Οδηγία (ΕΕ) 2022/2381 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Νοεμβρίου 2022 σχετικά με την ισόρροπη εκπροσώπηση των φύλων σε θέσεις διευθυντικών στελεχών των εισηγμένων εταιρειών και σχετικά μέτρα. Η παρούσα νομοθετική πρωτοβουλία αντιμετωπίζει το φαινόμενο της μη ισόρροπης εκπροσώπησης των φύλων σε θέσεις διευθυντικών στελεχών στα διοικητικά συμβούλια εταιρειών, με τις γυναίκες να αποτελούν το κατ’ εξοχήν υποεκπροσωπούμενο φύλο, σύμφωνα και με τη σχετική έκθεση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, του Απριλίου 2024: (http://www.hcmc.gr/vdrv/elib/a2bb9f6f4-cb17-4d12-af98-7fb5f65962c4-92668751- 0).
Πιο συγκεκριμένα, οι προτεινόμενες ρυθμίσεις αποσκοπούν στην αποκατάσταση της έμφυλης ισορροπίας στις διευθυντικές θέσεις των Διοικητικών Συμβουλίων ιδίως των εισηγμένων εταιρειών που απασχολούν διακόσιους πενήντα (250) εργαζόμενους και άνω και έχουν ετήσιο κύκλο εργασιών τουλάχιστον πενήντα εκατομμύρια (50.000.000) ευρώ ή ετήσιο ισολογισμό τουλάχιστον σαράντα τρία εκατομμύρια (43.000.000) ευρώ.
Περαιτέρω, διασφαλίζεται ότι οι διορισμοί στις θέσεις των διοικητικών συμβουλίων είναι διαφανείς και ότι οι υποψήφιοι για τις θέσεις αυτές αξιολογούνται αντικειμενικά με βάση τα ατομικά τους προσόντα, ανεξαρτήτως φύλου και προβλέπονται κυρώσεις σε περίπτωση μη τήρησης των σχετικών υποχρεώσεων.
Μέρος Δ’ – (άρθρα 18 έως 24)
Με την προτεινόμενη ρύθμιση αντιμετωπίζεται αφενός η ανάγκη συμπερίληψης στους ωφελούμενους του πιλοτικού προγράμματος επιχορήγησης παρεμβάσεων προσβασιμότητας και ατόμων με αναπηρία και συγκεκριμένα των ατόμων με κινητική αναπηρία ή αναπηρία όρασης ή ακοής που είτε διαθέτουν απόφαση πιστοποίησης αναπηρίας σε ισχύ από αρμόδια υγειονομική επιτροπή, είτε έχουν καταγραφεί στο Ψηφιακό Μητρώο Ατόμων με Αναπηρία του άρθρου 105 του ν. 4961/2022 (Α΄ 146) είτε ακόμα εκκρεμεί η καταγραφή τους σε αυτό και αφετέρου η ανάγκη παροχής δυνατότητας επέκτασης της υλοποίησης του προγράμματος και σε δημόσια κτήρια, προκειμένου αυτά να καταστούν προσβάσιμα σε άτομα με αναπηρία.
Επιπροσθέτως, αντιμετωπίζονται η ανάγκη ενίσχυσης της αποδοτικότητας του πιλοτικού προγράμματος υποστηριζόμενης απασχόλησης για άτομα στο φάσμα του αυτισμού, η συμπερίληψη όλων των δυνητικά ωφελουμένων ανεξάρτητα από την καταγραφή τους στο Ψηφιακό Μητρώο Ατόμων με Αναπηρία του άρθρου 105 του ν. 4961/2022, και εφόσον έχουν καταχωρισθεί σε μητρώο της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.) και η δημιουργία ειδικού μητρώου εκπαιδευμένων διαμεσολαβητών προς υποστήριξη ωφελουμένων και επιχειρήσεων που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα.
Παράλληλα, αντιμετωπίζεται η ανάγκη της συνέχισης της υπηρεσίας του προσωπικού βοηθού για άτομα με αναπηρία στο πλαίσιο του σχετικού πιλοτικού προγράμματος του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» στο πλαίσιο του προϋπολογισμού του προγράμματος.
Τέλος, με τις προωθούμενες ρυθμίσεις αντιμετωπίζεται η ανάγκη απλούστευσης και εκσυγχρονισμού του τρόπου πληρωμής παροχών του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) και της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.) μέσω της διαλειτουργικότητας του πληροφοριακού συστήματος, ώστε να διασφαλίζονται η ταχύτητα, η διαφάνεια και η ασφάλεια στις συναλλαγές των δικαιούχων.
Μέρος Δ’ – Κεφάλαια Γ’ και Δ’ (άρθρα 26 έως 33)
Το πλέγμα των προτεινόμενων διατάξεων του Κεφαλαίου Γ’ του Μέρους Δ’ αντιμετωπίζει το ζήτημα της ολιστικής προσέγγισης στην πρώιμη παιδική αγωγή και φροντίδα. Συγκεκριμένα, επικεντρώνεται σε διάφορες πτυχές που αφορούν στην ανάπτυξη των παιδιών ηλικίας έως και τεσσάρων (4) ετών, όπως στην ενίσχυση της ποιότητας των υπηρεσιών που παρέχονται από τους βρεφικούς, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς όλης της χώρας, ώστε τα παιδιά να λαμβάνουν κατάλληλη φροντίδα και εκπαίδευση που θα τα βοηθήσει να αποκτήσουν βασικές δεξιότητες και γνώσεις, στην ανάγκη για συνεχιζόμενη επιμόρφωση των παιδαγωγών και βοηθών παιδαγωγών πρώιμης παιδικής ηλικίας, ώστε να είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι να υποστηρίξουν την ανάπτυξη των παιδιών, στην προώθηση της ενημέρωσης και της υποστήριξης των γονέων, προκειμένου να κατανοήσουν καλύτερα την ανάπτυξη των παιδιών τους και να συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία αυτή και, τέλος, στην έγκαιρη ανίχνευση τυχόν αναπτυξιακών διαταραχών ώστε τότε να γίνονται οι απαραίτητες παρεμβάσεις και παραπομπές στους κατάλληλους επαγγελματίες υγείας.
Δείτε ολόκληρο το νομοσχέδιο εδώ και την αιτιολογική έκθεση εδώ.
Πηγή: e-forologia.gr